Regulamin Sklepu Internetowego DEXON.PL
SPIS TREŚCI:
- 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- 2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
- 3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
- 4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
- 5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
- 6. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
- 7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
- 8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- 9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
- 10. OPINIE O PRODUKTACH
- 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- 12. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Sklep Internetowy www.dexon.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.
- 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.dexon.pl prowadzony jest przez spółkę „DEXON POLAND" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą we Wrześni (adres siedziby i adres do doręczeń: ul. Koszarowa 20, 62-300 Września); wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000111022; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu VIII Wydział Gospodarczy - KRS; kapitał zakładowy w wysokości: 50.000,00 zł; NIP: 5482197333; REGON: 072275643; adres poczty elektronicznej: sklep@dexon.pl, numer telefonu: 61 43 89 116 oraz numer telefonu/faksu: 61 43 89 123.
1.2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej i jest skierowane wyłącznie do konsumentów albo do przedsiębiorców.
1.3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Sprzedawcy).
1.4. Definicje:
1.4.1. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
1.4.2. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
1.4.3. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
1.4.4. KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
1.4.5. KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
1.4.6. KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
1.4.7. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
1.4.8. PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
1.4.9. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
1.4.10. SKLEP INTERNETOWY - sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: www.dexon.pl.
1.4.11. SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA – spółka „DEXON POLAND" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą we Wrześni (adres siedziby i adres do doręczeń: ul. Koszarowa 20, 62-300 Września); wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000111022; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu VIII Wydział Gospodarczy - KRS; kapitał zakładowy w wysokości: 50.000,00 zł; NIP: 5482197333; REGON: 072275643; adres poczty elektronicznej: sklep@dexon.pl, numer telefonu: 61 43 89 116 oraz numer telefonu/faksu: 61 43 89 123.
1.4.12. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
1.4.13. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
1.4.14. USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
1.4.15. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.)
1.4.16. ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą. - 2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
2.1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia oraz Newsletter.
2.1.1. Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie dwóch kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu Formularza Rejestracji, (2) kliknięciu pola „Utwórz konto”. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz hasło. W wypadku Usługobiorców niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
2.1.1.1. Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@dexon.pl lub też pisemnie na adres: ul. Koszarowa 20, 62-300 Września.
2.1.2. Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Potwierdź zakup” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
2.1.2.1. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
2.1.3. Newsletter – korzystanie z Newslettera następuje poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie zakładania Konta – z chwilą utworzenia Konta Usługobiorca zostaje zapisany na Newsletter.
2.1.3.1. Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@dexon.pl lub też pisemnie na adres: ul. Koszarowa 20, 62-300 Września.
2.2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5. 0 i wyższej, Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyższej; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
2.3. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
2.4.Tryb postępowania reklamacyjnego dotyczący Usług Elektronicznych wskazany jest w pkt. 6. Reg ulaminu. - 3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.
3.2. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
3.3. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym za pomocą Formularza Zamówień
3.3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.
3.3.2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
3.4. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 3.3.2. Regulaminu. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy. - 4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
4.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
4.1.1. Płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
4.1.2. Płatność gotówką przy odbiorze osobistym.
4.1.3. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
4.1.4. Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej sposobów płatności oraz na stronie internetowej http://www.przelewy24.pl.
4.1.4.1. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi:
4.1.4.2. Przelewy24.pl – spółka PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000347935, akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, kapitał zakładowy w wysokości 4.500.000 zł w całości opłacony, NIP: 779-236-98-87.
4.2. Termin płatności:
4.2.1. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
4.2.2. W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki albo płatności gotówką przy odbiorze osobistym, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki. - 5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
5.1. Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
5.2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
5.3. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
5.4. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
5.4.1. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa.
5.4.2. Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Koszarowa 20, 62-300 Września – w Dni Robocze, w godzinach od 09:00 do 17:00.
5.5. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 10 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 10 Dni Roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
5.5.1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
5.5.2 W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
5.6. Termin gotowości Produktu do odbioru przez Klienta – w przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 10 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 10 Dni Roboczych. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
5.6.1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
5.6.2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. - 6. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
6.1. Niniejszy punkt 6 .Regu l aminu określa procedurę rozpat rywania reklamac ji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych d o Sprzedawcy, w szczególności reklamacji dot ycz ących Produktów , Umów Sprzedaży, Usług Elektro nicznych oraz pozostał ych reklamacj i związan ych z dzia łaniem Sprzed a wcy lub Sklepu Internetowego. 6.2. Podstawa izakres odpowiedzialności są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególnośc i w Kodeksie Cywiln ym, Ustawie o Prawach Konsument a oraz ustawi e o świad czeniu usług drogą elektroni czną z dnia 1 8 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz . 1204 ze zm.) 6.2.1. Szczegółowe postanowienia dotyczące reklamacjiProduktu – rzec zy ruchomej – zakupionego przez Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą do dnia 31. grudnia 2022r. określają przepisy Kodeksu Cywilnego w brzmieniu obowiązującym do dnia 31. grudnia 2022 r., w szczególności art. 556 - 576 Kodeksu Cywilne go. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt zakupiony zgodnie ze zdaniem poprzednim wobec Klienta niebędącego konsumentem zostaje wyłączona. 6.2.2. Szcze g óło we postanowie ni a dotyczące reklamacji Produktu – rzeczy ruchom ej (w tym rzeczy ruchom e j z elementa mi cyfrowymi ) , z wy łąc zeniem je dnak rzeczy r ucho m ej, któr a słu ż y wył ącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupione go przez Klienta na podstawie Umowy Sprze da ży zawartej z e S przedawc ą od dnia 1 . stycznia 202 3 r . określają przepisy Ustawy o Prawach Konsument a w brz mieniu obowiązującym od dnia 1. stycz nia 202 3 r. , w szczególności art. 43a - 43g Ustawy o Prawach Konsumenta . Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży. 6.2.3. Szcze g ółowe postanowie nia dotyczące reklamacji Produktu – treśc i lub usług i c yfrowej lub rzeczy rucho mej, k tór a służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupione go pr zez Klienta na podstawie Umowy Sprzeda ży zaw artej ze S przedawc ą od dnia 1 . stycznia 202 3 r . lub przed tym dnie m, jeżeli dostarczanie takiego Pr o duktu miało n a stąpić l ub nastąpiło po tym dn iu określają przepisy Ustawy o Praw ach Konsumenta w brz mieniu obow iązującym od dnia 1. stycznia 202 3 r. , w szczególności art. 43 h – 43 q Ustawy o Prawach Konsumenta . Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgo dności Produktu z Umową Sprzedaży. 6.3. Reklamacja może zo stać złożo na na przy k ład : 6.3.1. p isem nie na a dre s: ul. Koszarowa 20 , 62 -3 00 Września ; 6.3.2. w formie elektroniczne j za pośrednictwem pocz ty elekt ro nicznej na adres: sklep@dexon . pl . 6.4. Przesł a nie lub zwrot Produktu w ramac h reklamacji może nastąpić na adres: ul. Koszarowa 20 , 62 -3 00 Września . 6.5. Zaleca się podanie w opisie reklam acji : (1) i nf ormacji i okolicznośc i dot yczących przedmiotu reklam a cji, w szcze gólnośc i ro dzaju i dat y wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgo dności z u mową ; ( 2) żądania sposobu doprowadzenia do zg odności z umową lub oświa d czenia o obniżeniu ceny albo od stąpieniu od umowy lub inne g o rosz czenia ; o r az (3) danych kontakt owych s kładaj ąc e go reklama cję – uł a twi to i przy s pies zy r ozpatrzenie reklamacji . Wymogi podane w zdaniu poprz ednim mają formę jedynie zalecenia i ni e wpływ ają na s kuteczność reklamacji złożon ych z pominięciem zalecan e g o opisu reklamacji. 6.6. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez skł adaj ącego rek l amację w trakcie r ozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy . 6.7. D o reklamacji mogą zostać załączon e przez skł adaj ącego reklamację dowody ( np . z djęcia , dokumenty lub Produkt ) związ ane z pr zedmiotem reklamacji. S przedawca mo ż e także zwrócić się do składaj ącego reklamację z p rośb ą o podanie dodatkowych informacji lub pr z esłanie dowodó w ( np . zdję cia) , je żeli uł atwi t o i przyspies zy r ozpatrzenie rekla macji prze z Sprzedawcę . 6.8. Sprzed aw ca ustos u nk uje się do rekla macji niez w łocznie, nie późni ej niż w terminie 14 dni k alendarzowych od dnia jej otr zymania. - 7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
7.1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
7.2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
7.3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 - 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
7.4. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php). - 8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
8.1. Ko n sume nt, któ ry za w arł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez pod awania przyczyny i b ez ponoszenia kosztów , z w yjątkiem kosztów okre ślonych w pkt. 8 . 8 Regulam i n u . Do zachowania ter minu wyst arczy wysłanie oświadczeni a przed jego u pływe m . Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na p rzykład : 8.1.1. pisemnie na adres: ul.Koszarowa 20 , 62 -3 00 Września ; 8.1.2. w formie elektroni cznej za pośredni ctwem poczty e lek tronicznej na adr es: sklep @dexon .pl . 8.2. Z wrot Pro du ktu - rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) w ramach odstąpienia od umo wy może nastąpić na adres: ul. Koszarowa 20 , 62 -3 00 Września . 8.3. Pr zykładowy wzór fo rmul arza o ds tąpienia od umowy zawarty jest w zał ączniku nr 2 do Ustaw y o Prawach Konsumenta o raz dodatkowo dostępny jest w pkt. 1 2 Regulaminu . Konsument może skorzystać z e wzoru fo rmular za, jed n ak nie jest to obowiązkowe. 8.4. Bieg terminu do odstąpieni a od um owy rozpoczyn a się: 8.4.1. dla umowy, w wykonaniu k tóre j Sprzedawca wydaje P ro dukt , będąc zobowiązany do przeniesienia j ego własności – od objęcia Produktu w posiadan ie prz ez kons u menta lub wskazaną przez niego osobę trzeci ą inną niż p rz ewo źnik, a w przyp a dku umowy, która: (1 ) obejmuje w iele Produktów, któ re są dostarczane osobno, p artiami lub w częśc i ach – od objęcia w p osiadani e ostatni ego Produktu, partii lub części albo (2) pol e ga na regularnym dostarczaniu Produktów prz ez czas ozn a cz ony – od objęcia w posiadanie pierwszeg o z Produktó w ; 8.4.2. dla pozostałych um ów – od dnia zawarcia umo w y. 8.5. W przypadku ods t ąpie nia od umowy zaw artej na odległość umowę uważa się za niezawartą . 8.6. Produkt y - rzeczy ruchom e, w tym rzeczy ruchom e z eleme ntami cyfrowymi : 8.6.1. Sprz edawca m a obowiązek niezwłocznie , nie późnie j niż w terminie 1 4 d ni kalendarzowych o d dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumento wi wszystkie d okon ane przez niego płatnośc i, w tym koszty d ostarczenia Produ ktu - rzeczy ruchom ej , w tym rzeczy ruchom ej z e lementami cyfrowymi (z wyją tkiem dodatko w ych kosztów w ynikających z wybranego przez k onsumenta s posobu dostarczenia inneg o niż najtańszy zwykły sposób dostawy d ostępny w Sklepie Inte rnetowym ) . Sprzed awca dokonuje zwrotu pł at ności przy użyci u takie go sa mego sposobu pła tności , jakiego użył konsu ment, c h yba że k onsument wyraźnie zgodz ił się na inny sposób z w rotu, który ni e wiąż e się dla niego z żadnymi kosztami. W p rzypadk u Produktów - r zeczy ruchomych ( w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) - j eże li Sprzedawca n ie zaproponował, że sam odbierze Produkt od kons umenta, może wst r zymać się ze zwrotem płatności otrzyma nych od k onsume nta do c hwili otrzymania Produktu z powrotem lub dos tarcz enia p rzez k onsumenta dowo d u jego o desłania, w zależności od tego, które zdarzeni e nastąpi wcześn iej. 8.6.2. W p rzypadk u Produktów - rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfr owymi) - k onsument ma obowiązek niez włocznie , nie pó źniej niż w ter minie 14 dni kale ndarzowych od dn ia, w którym o dstąpił od umowy , zwróci ć Produkt Sprze dawcy lub przek a zać go osobie upoważ n ionej przez Sprzedawcę do o dbioru , chyba że Sprzedawca zaproponowa ł, że sam odbierze Produkt . Do z acho wania terminu wy starczy odesłan ie Produktu przed jego upływem. 8.6.3. Konsumen t ponosi odpowiedzialnoś ć za z mniejszenie war tości Produktu - rzeczy ruchom ej (w tym rze czy ruchom ej z elementami cyfrowymi) - bę dące wynikiem korzy stania z niego w s posó b w ykraczający p oza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkc jonowan i a Produktu. 8.7. Produkt y – treści cy frowe lub usługi c yfro we : 8.7.1. W przypadku odstąpienia od umowy o dost arczanie Produktu - treści cyfrowej lub usługi cyfrowej - Sp rzedawca od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu o d umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dos tarczo ne lub wytworzo ne przez kons ume nta w trakcie korzystania z Produktu – treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczo nych przez S przedaw cę , z wyjątkiem treści, które: ( 1) są użyteczne wyłącznie w związ ku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które s tanowi ły przedmiot um owy; (2) dotyczą wyłączn ie aktywności konsu menta w trakcie kor zystania z treści cyfrowych lub usługi cy frowej dostarczonych przez Sprzedawcę ; (3) zostały połączone przez przedsiębiorcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielon e lub mogą zostać wyd zielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków; (4) zost ały wytworzone przez konsumenta wspól nie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać. Z wy jątkiem przypadkó w, o których mowa wyżej w pkt ( 1 ) – ( 3, ) Sprzedawc a na ż ądani e konsumen ta udostępnia mu tre ści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez konsument a w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dost arczonych przez S przedawc ę . W przypadku odstąpienia od umowy Sprz edawca może uniemożli wić konsumentowi dal sze korzystanie z treści cyfrowych lub usług i cyfrowej, w szczególności przez uniem ożliwienie konsumentowi dostępu do treści cyfrowych lub usługi cyfr owej lub zablokow anie konta użytkownika , co n ie ma wpływu na upra wnieni a konsumenta, o których mowa w zd an iu poprzednim. Konsument ma prawo odzyskać treści cyfrowe od Sprzedawcy nieodpłatni e, bez przeszkód ze strony Sprzedawcy , w rozsądnym terminie i powsz echnie używanym f ormacie przeznaczonym do odczytu maszynowego. 8.7.2. W przypa dku odstąpien ia od umowy o dos t arcz anie Produktu – treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, konsument j est zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom tr zecim. 8.8. M ożliwe k oszty związane z odstąpieniem p rz e z kon sumenta od umow y , które obo wiązany jest ponieść konsument: 8.8.1. W p rzypa dk u Produktów - r zeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomy ch z elementami cyfrowymi ) - j e żeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny n i ż na jtańszy zwykły s posób dostawy dostępny w Sklep ie Internetowym , S przeda wca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumen towi poniesionych p r zez niego dodatkowyc h kosztów. 8.8.2. W p rzyp adk u Produktów - rzec zy ruch omych (w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) - k onsument ponosi bezpo średnie koszty zwrotu Pr oduktu . 8.8.3. W przypadku Prod uktu - us ł ug i , której wykonywa n ie – na wyraźne ż ądanie konsumenta – rozpoczęło się p r zed up ł ywem terminu do od stąpien ia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstą p ienia od umowy po zgłoszeniu takiego ż ądania , ma obo wiązek zapłaty za świadczenia spełn ione do ch w ili odstąpienia od u m owy. Kwotę zapłat y oblicza się proporcjonalnie do zak r esu sp e łnionego świadczen ia, z u względnieniem uzgodnionej w u m owie ceny lub wynagr o dzenia. Jeżeli cena lub wyna grodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wart ość ry n kowa spełnionego świ a dczenia. 8.9. Prawo od stąpienia od umowy zawartej na odleg ł ość ni e przysługuje konsu mentowi w odniesieniu do umów: 8.9.1. (1) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do z apłaty ceny, j eżeli Sprzedawca wykonał w pełni us ługę za wyraźną i uprzednią zgod ą konsumenta, któ ry został poinformowany przed rozpoczęcie m świadczenia, że po spełnie niu świadczenia przez Sprzedawc ę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiado mości ; (2) w której cena lub wyna g rodzeni e zależy od w a hań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie s prawuje kontroli, i które mogą wystąpić prze d upł ywem term inu do odstąpienia od umowy; (3) w której przedmiotem świadc z enia j e st Produkt - rzecz ru choma (w tym rzecz ruchoma z elementami c yfrowymi ) - nieprefabrykowany, wyprodukowa ny według spe c y fikacji ko nsumenta l ub służ ący zaspokojeniu jego zindywidualizowanyc h potrzeb ; (4) w któr ej prze dmiotem świadczenia j e st P rodukt - rzecz ruchoma (w tym rzecz ruchoma z elementami cyfrowymi) - ulegają cy szybk iemu zepsuciu lub mająca krótki te rm in prz ydatno ś ci do u życ ia; (5) w której przedmiotem świadczenia jest Produ k t - rz ecz ruchoma (w tym rz ecz ruc homa z elementami cyfrowymi) - d os tarczany w za pi e czętowanym o pakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie moż na z wrócić ze względu na ochronę z dr o wia lub ze względów hi gienicznych, jeże li opakowanie został o otwarte po do s tarcz e n iu; (6) w której pr zedmiot em świadczenia są Produkty - rzecz y ruchom e (w tym rzecz y ruch om e z elementami cyfrowymi) - , k tóre po d ostarcze niu , ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie po łączone z innymi rzeczami ruchomymi, w tym rzeczami r uchom ymi z elementami cyfr owymi ; (7) w której pr z edmi otem świadczen ia są napoje alkoholowe, któ rych cena zo stała uzgo dniona przy z a warci u Umowy S prz edaży, a których dostarczenie może na s tąpić dopiero po upł y wie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedaw ca nie ma kontroli; (8 ) w k tórej konsumen t wyraźnie żądał, aby Sprzed awca do niego przyjech ał w c e lu dok o nania pilnej napr awy lub konserwacji; jeżeli Sp rzedawc a świadczy dodatko wo i nne usługi ni ż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkt y - rze cz y ruchom e (w tym rzecz y ruchom e z elementami cyfrowymi) - , in ne niż części zami e nne niezbędne do wyk on ania nap rawy lub konserwacji, prawo odstąp ieni a od u m owy pr z ysługuj e konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usł u g lub Prod uktów ; (9) w której p rzedmio tem świadczenia są nagrania dźwięk owe lub wizualne albo progra my komputerowe dos t arcz ane w zapieczęto wa nym opak owan iu, jeżeli opakowanie zostało otwa rte po dostar c zeniu; ( 10) o dostarczan ie dzienników, periodyków lub c zasopism, z wyjąt kie m umowy o p renumer atę; (11) zawartej w drodze aukcji publicznej; (12) o świadcze nie usług w zakres i e za kwaterowania, in ny ch niż d o ce lów mieszkalnych, przewozu t owarów , najmu samoch o dów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wyd a rze niami rozrywkowym i , s portowy mi lub kulturalnymi, jeżeli w umow ie oznaczono dzień lub okres świad czenia usługi; (13) o dostarczanie treści cyfrowy ch n iedostarczanych na nośniku material nym, za które konsument jest zo bowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzeda wca rozpoczął świadcz enie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany pr zed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu św iadc zenia przez Spr zedawcę utra ci prawo odstąpienia o d umowy, i przyją ł to do wiadomości, a Sprzedawca przekaza ł konsumentowi potwie rdzenie , o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o Pr awach Konsumenta ; (14) o świadczeni e usług, za kt óre konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny w przy padku których kon sument wyraź nie zażądał od Sprze dawcy , ab y przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta. 8.10. Zawarte w niniejsz ym punkcie 8. Regulaminu postanowienia doty c zące konsumenta stosuje się od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia również do Usługobiorcy lub Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą um owę bezpośredni o związaną z jej działalnością gos podarczą, gdy z treści t ej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczegó lności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na p odstawie przepi sów o Centralnej Ewidencji i Infor macji o Działalności Gos podarczej . - 9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
9.1. Odpowied zialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt lub braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży zostaje wyłączona. 9.2. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej otrzyma nia
9.3. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów i Usługobiorców nie będących konsumentami.
9.4. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
9.5. W wypadku Klientów nie będących konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
9.6. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie będącego konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
9.7. W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
9.8. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
9.9. W wypadku Usługobiorców nie będących konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
9.10. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem.
9.11. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem/Usługobiorcą niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy. 10. OPINIE O PRODUKTACH 10.1. S przeda wca umożliwia swoim Klientom wystawianie i dostęp do opinii o Produktach oraz o Sklepie Internetow ym na zasa dach wskazanych w n iniejszym punkcie Reg ulaminu. 10.2. Wystawienie opinii p rzez Klienta możliwe jest po skorzystaniu z formu lar za umożliwiającego dodani e opinii o Produkcie lub Sklepie Internetowym . Formu l arz ten może być udos tępniony bezpośrednio na stronie Sklepu Inter netowego (w t ym także za pomo c ą zewnętrznego widgetu ) lub mo że zos tać udostępniony za pomocą indyw idualnego l inku o trz ymanego przez Klien ta po zakupie na podany przez niego adres poczty elektronicznej. Dodając opinię, Usługobiorca może również dodać ocenę graficzną lub zdjęcie Produktu – jeżeli tak a opcja jest dost ępna w formularzu opinii. 10.3. Opinia o Produkcie mo ż e być wystawiona tylko do fa ktycznie zakupionych Produktów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy oraz przez Klienta, który dokonał zakupu o piniowanego Produktu . Zabronione jest zawi eranie fikcyjnych lub pozornyc h Umów Sprzedaży w celu wystawienia opinii o Prod ukc ie . Opinia o Sklepie Inte rnetowym może by ć wystawiona przez osobę będącą Klientem Sklepu Internet owego. 10.4. Dodawanie opinii p rzez Klientów nie może być wyk orzystywan e do działa ń bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkure ncji , czy też działań narusz ających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich . Klient dodając opinię obowi ą zany jest d o działa ni a zgodnego z prawem, niniejszy m Regulaminem i dobrymi obyczajami. 10.5. Opinie mogą b yć udostępni ane bezpośrednio na stronie Sklepu Internetowego ( np . przy danym Produkcie) lub w z ewnę trznym serwisie z bi erającym opini e , z którym współpracuje Sprz eda wca i do któr ego odsyła na stronie Sklepu I nter netowego (w tym także za pomo cą zewnętrznego widgetu umieszczonego na str onie Sk lepu Internetowego). 10.6. Sprzeda wca zape wnia aby pub likowane opinie o Produktach pochodziły od je go Klientów, którzy zakup il i dany Produ kt. W tym celu Sprzedawca podejmuje nas tępujące działan ia , a by sprawdzić, czy opinie poc hodzą od jego Klientów: 10.6.1. Opu blikowanie opinii wystawianej za pomocą formular za dostępnego be zpośrednio na stron ie Sklepu Inter netowego wymaga wcześniejsz ej we r yfikacji przez Usł ugodawcę. Weryfikacja polega n a sp rawdzeniu zgod ności opinii z Regulaminem, w s zczególności na sprawdzeniu , czy osoba opiniująca jest K l ientem Sklepu Internetowego – w tym wypadk u Sprzedawca sprawdza, czy osoba ta dokonała zakupu w Skl epie Internetowym, a w przy p adk u opinii o Produkcie sprawdza dodatkowo , czy zakupiła opiniowany Prod uk t. Weryfikacja nast ępuje b ez zbędnej zwłoki . 10.6.2. Sprzedawca wysyła swoim Klient om (w tym także za po mocą zewnętrznego serwisu zb ierającego opini e, z którym ws półpracuje) indywidua lny link na podany przez niego p rzy zakupie adres po czty elektronicznej – w ten sposób dostę p do formularz a opinii otrzymu je wyłącznie Klient, k tóry dokonał zakupu Pro duktu w Sklepie Internetowym. 10.6.3. W razie wątpliwości Sprzedawcy lub za strzeżeń kierowanych d o Sprzedawcy przez innych K li entów lub osoby trzecie , cz y da na opinia pochodzi o d Klienta lub czy dany Kli ent kupił dany Produkt , Sprzedawca zastrzega sobie prawo skontakt owania s ię z auto rem opinii celem wyjaśnienia i potwier dzenia, że faktycznie jest Kl i entem Sklepu Internetowego lu b dokonał za kupu opin iowanego Produktu . 10.7. Wszelkie uwagi, odwoła nia od weryfi k acji opinii , czy te ż zastrz eż e nia cz y da na opinia pochodzi o d Klienta lub czy dany Klient kupił da ny Produkt mogą być zgłaszan e w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej ws kazanej w punkcie 6. Regulaminu . 10.8. Sprzeda wca nie z amieszcza ani nie z leca zami eszczania innej osobie nieprawdziwych opinii lub rekomendacji Klientów oraz nie zniekształca opini i lub rekomendacji Klientów w celu promowania swo ic h P roduktów. Sprzedawca udo stę pnia opinie zarówno po zytywne , jak i negatywne. Sp rzedawca ni e udostępnia spon so r owanych opinii. - 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
11.1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
11.2. Zmiana Regulaminu:
11.2.1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
11.2.2. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
11.2.3. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
11.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze zm.) oraz ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa. - 12. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat:
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*) umowy dostawy następujących towarów(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących towarów(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.
Regulamin sklepu internetowego
(Rozmiar: 0,35 MB)
Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy
(Rozmiar: 0,07 MB)